How make the new with the old ? Navionics knows it ! After publishing geographic areas including a navigation application, here is now an application, but without charting. Italian are too much !
Navionics Boating Complements, since January 2014, The App Collection Navy (iPhone) and Marine HD (iPad ). Also available as standard version for iPhone and HD for iPad, Navionics Boating has the same version number 6.0 than others. Navionics point, on the dedicated website page of its website, that Navionics "Boating" does not replace Navionics "Marine" which will continue to be updated. However, it is permissible to wonder for how long, because this new application provides a very bad surprise.
If you have, Like me, bought Navionics Europe HD, in example, that you had completed by options in-app, like the NavModule, Autorouting, or even Advanced Map (¹), Don't expect to get your purchases back. As in 2010, you will have to repurchase all : charts and options.
The explanation of this new publication comes, in part, restrictions imposed by Apple to developers. Indeed, the multiplication of each app dedicated to a chart area do not meet the criteria of the AppStore and it is likely that Navionics had to give Apple injunctions. With « Boating », Navionics aligns its competitors with a free application to acquire multiple geographic areas, which is much more convenient than having to close an application and open another when the route crosses through two charts region.. So that's a good thing in itself.
Channel boaters will be happy to see England's south coast and Channel Islands include in "Central & West Europe » chart, but the offshore islands, Canaria, Madeira, Azores, are absent. A truncated Gold 46XG, somehow, but at 50 € per region, it is necessary to pay 100 € to cover the equivalent of Gold 46XG for iNavX at 70$ (environ 52 €). There is really something confuse customers !
In addition, The fact that it is not possible to recover at least the options purchased previously seems to me to be an unacceptable commercial approach, clean method to quickly turn users to now many competing applications. Nothing can ever be taken for granted, and it would be good not to transform the million copies sold, claimed by Navionics last year, into one million unhappy customers. Because I don't predict a long life for the previous "Marine" and "Marine HD" applications.
As I had already sung in October 2009, ♫ " My Little Business, ♪ ne connait pas la crise… » ♬, mais elle pourrait bien rapidement déchanter…
[Update] Navionics Marine 6.0.1 from February the 11 February allows to add new charts to the original chart folder. This is great news for this application owners and an excellent response to criticisms above. Navionics opère donc un rapprochement évident avec Boating, la fusion des deux semble proche. Je salue cette réactivité qui prend en compte les attentes de leurs clients.
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(¹) Apps de navigation : the new products of spring
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For me the different navionic chart offers have become totally confusing and the chart prices for the different appliances are twice than for instance using the new isailor app. Instead
of buying the charts for French Polynesia twice for iphone ans ipad I bought one isailor chart, which can be used on both for about €20.
Their price policy is really bad. For the Navionc chart of French Polynesia one have to buy The folder for Japan. Price €299. But in the moment Japan isn’t on this chart because of the tsunami.
Thank you Francis. Je suis aussi passé au nautic sur le stand d’Ipadnav. Mais J’ai surtout échnagé sur d’autres sujets que Navionics.
Je suis d’accord avec vous sur la qualité des cartes de cet éditeur. Comme vous, ce que je critique c’est bien la politique commerciale qui fait qu’ils nous vendent le même produit cartographique 3x si on utilise IPAD, IPhone et Traceur.
Finalement ils n’arrivent pas au résultat escompté puisque je suis convaincu que les navigateurs ne mettent pas à jour toutes leurs versions. Comme je l’ai dit seule la version sur l’Ipad est maintenue chez moi. Donc au final d’une certaine manière je considère que leur politique de vente est dangereuse pour la sécurité du plaisancier qui peut utiliser à un moment un produit non à jour alors qu’il a par ailleurs déjà acheté la même carte pour un autre appareil.
Heureusement pour ce qui est des informations principales les cotes et les cailloux ne bougent pas régulièrement 😉
Je n’utilise pas Navionics Europe que j’ai sur mon IPhone. Remplacé depuis longtemps par iNavX. Mais comme tous je subis le racket de cette compagnie. Elle m’a déjà vendu les cartes sur iPhone, sur mes écrans RAYMARINE et aussi via X-traverse sur l’iPad.
Un échange au Nautic avec une personne présente sur le stand a cherché à me convaincre que chaque carte était différente…. On a toujours le droit de prendre les gens pour des c.n mais là vraiment cela devient pénible. Si vos commentaires où ceux qu’apportent les utilisateurs pouvaient inciter Navionics à revoir leur politique commerciale, ce serait bien.
En attendant je ne renouvellerai jamais l’application iPhone si elle disparait et je n’accèderai pas à la MAJ des cartes avec l’option Upgrade que propose Navionics pour les cartes RAYMARINE. Je me contenterais de maintenir la MAJ de mes cartes via X-traverse et c’est tout. Et si iNavX propose des cartes autres que Navionics pour les zones de nav je comparerais les politiques commerciales de chacun. Marre d’être pris pour des pigeons.
Désolé mais ça m’a vraiment mis en colère.
Si vous étiez passé au Nautic sur le stand iPadNav, pas loin de Navionics, je vous aurais certainement expliqué, comme à bien d’autres, la politique commerciale de Navionics, que je critique depuis ses débuts sur iPhone. Voir mes nombreux articles pas toujours tendres avec cet éditeur. Cependant il faut reconnaitre que cette société est la seule à être restée indépendante et à fournir une cartographie qui est, in my opinion, une référence pour la plaisance : qualité, niveau de détails, tenue à jour. Cela nécessite des moyens et du personnel pour ce faire, et donc des revenus conséquents. Si leur politique commerciale versatile peut être contestable, les prix pratiqués sur smartphones et tablettes restent sensiblement moins élevés que pour les traceurs et PC. Ce qui m’offusque est avant tout le manque de considération de leurs clients.